fredag 23 januari 2009

Länkar i bloggen

Ett litet inlägg angående hur jag länkar vidare till andra sidor i blogginläggen. I de första 3(!) inläggen använder jag mig av htmlkod som öppnar länken i ett nytt fönster/flik på webläsaren. Detta måste man göra manuellt och tar, egentligen inte så lång, tid men tillräckligt för att det ska bli meckigt.

Efter att ha kollat en del övriga bloggar så verkar de flesta använda sig av den enkla "trycka på knappen" lösningen som finns given av bloggen. Detta innebär tyvärr att länken inte öppnas i ett nytt fönster eller flik. Men jag har beslutat mig för att köra på detta sätt i fortsättningen. Orkar helt enkelt inte lägga in för hand ;)

Så när ni i framtiden trycker på en länk så kör den gamla klassikern högerklicka och välj öppna i ny flik alternativt öppna i nytt fönster. Eller kör som vanligt och gå bakåt för att komma till bloggen igen.

I-landsproblem tagit till sin topp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar